1. heinäkuuta 2015

KESÄKUU KUVINA

Vaikka mulla ei oo lomaa ollukkaan vasta kun alle viikko, niin silti mä oon ehtinyt tehdä vaikka ja mitä! Ekana esimerkiksi oltiin Elinan ja Mirellan kanssa Elinan takapihalla piknikillä- meillä oli mukana niin vaahtokarkkeja ja mansikoita kuin marenkileivoksiakin! Sen lisäksi sain kesäkuun tokalla viikolla vahvistuksen, että ainakin yksi opiskelupaikka odottaa syksyllä, nimittäin ylioppilaspohjainen merkonomi -linja Turun ammatti-instituutissa. Muut tulokset tuleekin tässä parin päivän sisään, mutta sen verran jo tiedän ettei Turun kauppakorkeakoulu avaa mulle oviaan Turussa, eikä myöskään Porissa. Kaiken tän lisäksi tilasin ylppärilahjaksi itelleni Gantin ihanan kellon, mitäs tykkäätte? :-)
Me avattiin jätskikausi vasta kesäkuun alussa, kun käytiin Turussa ja söinkin pitkästä aikaa Daim -jätskiä, mutta tänä vuonna pitäis vielä napata mukaan myös Mango-meloni, sillä se on ihan lempparia! Jätskin syönnin lisäksi käytiin ihan alkukuusta Viivin kanssa melkeen kuuden kilsan lenkillä- ja itse asiassa mä kävin eile myös saman mittaisella pyörälenkillä, joka vei aikaa parikyt minsaa ja virkisti kummasti! 
Kuluvan kuun aikana tuli myös käytyä Loviisan Aitassa tuhlaamassa mun lahjaksi saama lahjakortti ja sieltähän löytyikin vaikka ja mitä! Voisin sanoa, että en oo hirveesti käynyt kaupoissa kesän aikana, mutta mähän valehtelisin. Jo näistä neljästä kuvasta kaikki varmaan liittyy siihen... Käytiin nimittäin pikkuveljenkin kanssa ostoksilla muutama viikko takaperin ja suoraan sanottuna en suosittele kaupungille lähtöä tollasen melkeen kaheksan vuotiaan kanssa. Joka paikasta oli pakko saada jotain ja yhtään ei pidetty kädestä. Palkitsin mä hänet sentään ostamalla jo kauan halutun frisbeepallon ja sen lisäksi löydettiin myös jätskikiska, josta löytyi hyvät jädet päivän päätteeksi! Tähän kesäkuuhun on kuitenkin mahtunut melkeen viikon mittainen lepäilytauko- mä kirjoitin jo aiemmin, että sairastuin Angiinaan heti juhannuksen jälkeen ja se veikin voimat totaalisesti. Antibiootti on vieläkin meneillään, huomenna otan viimeiset ja toivotaan ettei tauti palaa hetkeen- kyllä se niin vaan vei voimat...
Säät on ollut tosi huonot, ainakin täällä Varsinais-Suomessa. Just sillon kun matkattiin Elinan kanssa Helsinkiin oli superlämmin päivä ja sainkin aikaan ne kunnon "palamisrajat", joista on kenties ollut juttua täällä jo aiemmin. Mutta sadetta on riittänyt, tälle viikolle on onneksi luvattu paljon parempaa säätä ja sitä onkin toivottava, sillä viikonloppuna suunnataan kohti Pohjanmaata ja Powerparkkia! Meillä on kyllä aktiviteettejakin riittänyt, sillä ollaan käyty frisbeegolfaamassa (pojat kyllä ilmoitti ettei meitä tyttöjä enää ikinä oteta mukaan...) ja vesi-ilmapallotkin on tuonut omaa viihdykettä. Niiden kanssa tuli ainakin todettua, ettei ne kovin helpolla hajoa! :-D
Vaikka tää onkin tuntunut hirveen kiireiseltä, oon ehtinyt käymään pariin otteeseen jumpassakin sekä leipoa. Mun harmikseni mun lempparitunti, torstai -aamun keppijumppa, on heinäkuun "lomalla" eikä sitä pidetä. Onneksi on hyvät säät ja voi liikkua ihan itsekseenkin- ainakin toi pyöräily on mulle just hyvä laji :-D Tosta mun angiinasta vielä sen verran, että jouduin lääkärissä verikokeeseen, jonka yhteydessä otettiin tietysti myös nielunäyte. Mua hirvitti se ihan kamalasti, en oo varmaan moneen vuoteen ollut verikokeessa ilman puudutteita, mutta hengissä selvittiin ja ei edes sattunut! On noi lapsuuden kokemukset vaan niin mieleenpainuvia! :-D
Oli pakko jakaa tähän yhteyteen myös tää ihana kuva Eliaksesta! Se oli ihan intsinä, kun oltiin äitin serkun luona ja sen tytöllä on tällainen bemari. Ei meinannut poika enää kotiin lähteä! :-D Tilasin myös Iittalan alennusmyynneistä muutamia juttuja- kastehelmen kulhoja ja Hackmanin paistokasarin. Toi kasari meillä on myöskin kotona ja  tykkään siitä ihan hirveesti, joten se oli pakko saada myös itselle, eikä hintakaan ollut paha! Lähtöhinta oli melkeen kuuskymppiä ja mä maksoin siitä reilu 30 euroa! Ihan kivoja nää alennusmyynnit! :-)

1 kommentti: