5. syyskuuta 2015

ELOKUU KUVINA

Aiemminkin tästä jo kirjoittelin, mutta tosiaan oltiin sisarusten kesken Sirkus Finlandiassa reilu viikko takaperin. Koulun jälkeen se oli hiukan raskasta, kun kotona oltiin vasta illalla ysin jälkeen, mutta kyllä sitä vaan kouluun seuraavana aamuna ehdittiin. Tosi turhailtahan se tietty tuntui, kun illalla olin kilsan säteellä koulusta ja tulin kotiin vaan nukkumaan... Mutta oon sitä mieltä, että oli tuo käymisen arvoinen, etenkin kun saatiin liput PAM:n kautta paljon halvemmalla!
Meille sanotaan koulussa lähes joka päivä, että vauhti on tosi nopea. Oon itse kuitenkin sitä mieltä, ettei me kovin nopeesti edetä. Ollaan kuitenkin oltu koulussa yli kuukausi ja loppujen lopuksi menty aika hitaasti- etenkin lukiotahtiin verrattuna. Opettajat saattaa aloittaa tunnit 10 minuuttia myöhemmin, kuin pitäisi ja muutenkin aika rennosti otetaan koko koulu. Pieni muutos lukion jälkeen! Mulle suurimman muutoksen on varmaankin tuonut se, että koulumatkaan menee aikaa enemmän kuin se kymmenen minuuttia, joka mulla on kotoota sekä lukiolle että töihin. Tällä viikolla matkaan on kulunut suunnilleen kolme varttia ja suurimman vaivan aiheuttaakin se parkkipaikan etsiminen, kun koululla ei omia paikkoja ole...
Mun elokuuhun on koulun, töiden ja sirkustelun lisäksi kuulunut myös osalti kokkailu. Tein yhtenä iltana iltapalaksi edellisessä Sly- paketissa olleen ohjeen mukaisia pasteijoita, pienillä muutoksilla. Alkuperäisen ohjeen voitte kurkata tästä. Jätin tällä kertaa pois riisin, jotta sain aikaiseksi nopeasti tarjolla olevia herkkuja! Oon yrittänyt myös kesän aikana myydä paljon koulukirjoja, joita sisko ei tarvitse ja osan oonkin aika hyvin saanut myytyä, mutta muutamat jäi ihan suoraan sanottuna käsiin, joten päätin ottaa yhteyttä Jameraan ja myydä ne sinne. Sain niistä suunnilleen saman verran, kuin yksityisille myytynäkin oon pyytänyt, joten suosittelen tota ihan kaikille! Summat riippuu tietenkin ihan siitä, missä kunnossa kirjat on. Elokuun vikana perjantaina me suunnattiin Elinan kanssa Naantaliin syömään sen synttäreiden kunniaksi ja mentiin Rantaravintolaan, jossa syötiin Rantsun burgerit- ne osoittautuikin tosi hyviksi ja täyttäviksi ja ton jälkeen olikin aika vaikea mahduttaa Elinan tekemää kakkua mahalaukkuun.
Elokuussa tuli tehtyä vielä reissu mökille ja sieltä Särkänniemeen. Mökillä oltiin pari yötä ja en kyllä sitten millään saanut itseäni järveen sen vertaa, että oisin talviturkin voinut heittää pois. Ehkä ens vuonna sitten löytyy vähän lämpimmämmät vedet mua varten! :D Varattiin elokuun alussa myös matka Pariisiin syyslomalle Joonaksen ja mun vanhempien kanssa. Hintaa sille tuli hiukan alle 600€, mutta siihen tulee tietysti vielä kaikki syömiset, nähtävyydet sekä ostokset päälle. Tota mä ootan niin innolla, etten meinaa pysyä housuissani! Kyllä mua hiukan jopa jännittääkin, sillä toi on Joonaksen eka kerta koneessa ja itsellä lentämisestä reilu kaksi vuotta aikaa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti