7. toukokuuta 2015

Ylppäritoiveita

Mä mietin tossa pitkään, että mitä mä toivon lahjaksi. Eihän se tietenkään ole se tärkein juttu vaan se, että porukka saapuu paikalle, mutta kuitenkin multa on jo kyselty (lähinnä kyllä äiti...) että mitä mä oikeen toivoisin. Hyödynsin taas Polyvoren superia kollaasiapua ja tein tällaisen avuksi! Katsotaas mitä tää pitää sisällään! :-)

1.Kastehelmi
Mä päädyin mun jälkkärilautasissa tohon kirkkaaseen kastehelmeen- se on niin simppeli, sopii tilanteessa kuin tilanteessa. Oon ostanut muutamat noita lautasia Hulluilta päiviltä, mutta sen enempää niitä ei oikeastaan ookkaan. Noiden lautasten kaveriksi tietty nuo samaisen sarjan kulhot, joiden väri on vielä hiukan auki. Mietinkin, jos keräisin niin sinistä että kirkasta? Nehän sopisi yhteenkin niin simppelisti! Noiden lisäksi haluaisin tosi kovasti Kastehelmeltä ton kakkulautasen, joka sekin tosi monikäyttöinen! 

 2. Essence
 Sain joululahjaksi noita valkkarilaseja pari kappaletta vaikka niitä en oikeastaan toivonut vaan noita vesilaseja. Kuitenkin innostuin niistä niin, että päätin kerätä satsit niin valkkari- kuin punkkulasejakin. Sellanen 6 kappaletta on ihan käyvä määrä ja niiden seurana tietysti nuo vesilasit, joita mulla onkin jo hiukan enemmän! 

3. KoKo
Oon keräillyt KoKoa jo hiukan pidempään. Mä mietin silloin sen ja Teeman välillä, mut päädyin tohon. Oon laskeskellut kuinka paljon niitä tartteen ja mitä tiettyjä malleja noista lautasista sun muista kerään. Päädyin mukiin koossa 0,35l koska se on vaan kaikista monikäyttöisin- se käy niin kahville kuin teelle. Sen kaveriksi tietysti niitä tasseja, jotka on koossa M 17cm. Sain nimpparilahjaksi muutaman "pikkulautasen" 23cm kokoisena ja sen lisäksi kerään tällä hetkellä ruokalautasta koossa 28cm ja syvää lautasta koossa M 0,75l. Nää on jotenkin tosi sekavia ja oon itekin kokoajan pihalla mitä mä oikeen kerään... :-D 

4. Mariskooli
Mulla on tällä hetkellä vaan yksi iso mariskooli, sinisen värisenä ja haluisin sen seuraksi muutaman muun värin. Toi isohan on koossa 155mm. Mun ylivoimaisia suosikkeja onkin tossa kuvassa oleva kirkas ja vedenvihreä, mutta tykkään tosi kovasti myös harmaasta ja mattakirkkaasta. Meillä on kotona muutamat niitä pienempiä mariskooleja, kun on jostain saatu mutta tässä pidempään pohdittua oon päättänyt että ne saa jäädä kokonaan hankkimatta. Ne on niin pieniä, ettei niihin sovi mikään kunnolla... 

5. Kivituikku
Näin kesän kynnyksellä ei niin hirveesti tuu mitään tuikkuja varmastikaan polteltua, mutta nää tuikut on ne mistä mä erityisesti tykkään ja ne on ihan mun lemppareita! Ne sopii kaikkialle väristä riippumatta! Mulla on näitä jo aika monta (punaista onkin jo muutama, ihan onneksi kun on kumminkin lopetettu sen tuotanto...), mutta silti monen monta vielä puuttuu kuten karpalo joka on kaikista uusin tulokas. Sen lisäksi ois kiva saada esimerkiksi merensininen ja vedenvihreä.

6. Alvar Aalto -kokoelma
Mä oon jo muutaman vuoden verran toivonut noita Alvar Aallon vaaseja, jotka on hirmukalliita mutta kuulemma kestäviä. Ja onhan ne aika nättejäkin, etenkin toi korkea 255mm kokoinen! Tykkään toki myös tosta matalammasta, jolla kokoa on 95mm. Värin en haluisi olevan kovin erikoinen, aika samoilla linjoilla mennään kuin mariskooleissakin eli värit pysyy kirkas-harmaa-vedenvihreä -linjalla. Tosta korkeemmasta ei ookkaan niin paljon värejä kuin matalammassa, mut ne värit on just nuo kirkas ja harmaa sekä sade! 

7. DKNY
Ootettiin yks ilta Samppaa parturista ja siinä samalla sitten kurkin Kultajousen näyteikkunoista sisään ja käytiin me siinä sisälläkin. Sillä samaisella reissulla mun pitkään kadoksissa (vois sanoa että aina) ollut halu rannekellolle heräsi! Sehän ois niin kätevä- mun kännykkä on niin iso ettei se mahdu housun taskuihin, joten aina saa kaivaa sitä laukusta kelloa katsoessa. Jos omistaisin rannekellon se sujuisi paljon sutjakkaammin! Lisäksi töissä pysyis ajantaju vähän paremmin... Mun suurin kriteeri on nahkaranneke. Mun viime kuun kollaasi- postauksessa oli kuva tästä kellosta, jonka siellä näyteikkunassa bongasin. Helpointa tietty olis saada lahjakortti tollaseen liikkeeseen, niin saan ihan itse kokeilla ja ostaa sen mistä oikeesti tykkään! Lahjakortti vois mieluummin olla jopa Timanttisille, kun siellä on laajempi valikoima eri merkkejä- ja kivan näköisiä muutenkin. Gantin ja Espritin on tosi nättejä, kunhan niissä on se nahkaranneke...

8. Raha
Viimeisenä mulle tuli mieleen ihan puhtaasti vaan raha. Jos mikään näistä ei tunnu juuri siltä minkä lahjanantaja haluais mulle ostaa, on tämä ehkä se helpoin juttu. Sillon saa valita just sitä mistä itse tykkää, säästää sitä pahanpäivän varalle ja mun mielestä rahasta tulee silti ihan hyvä muisto, kun sen käyttää sellaiseen mikä on hyödyksi. Mun rippilahjarahat meni kameraan ja loput on ollut tilillä säästössä autoa ja autokoulua varten, johon sitten ne käytinkin. Ja kyllä mulla on muistoja tallella, niin rippileiristä kuin -juhlistakin. :-) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti