28. huhtikuuta 2015

Ylppärihöpinöitä

Mulla alkaa olla kaikki aikalailla valmista- mulla on mekko, kengät, laukku ja mikä tärkeintä- lakki. Äiti ilmoitti että ruokalista pitää lyödä kohta lukkoon. Noh mikäs siinä- en mä siihen itse hirveästi vaikuta. Servetit kuitenkin päätin ihan itse. Kutsut on tehtynä, kirjekuorissa osoitteiden ja postimerkkien kera. Tästä päivästä laskien on jäljellä enää 32 päivää! Jaiks! ♥
Mun mekosta en nyt tän enempää vielä kuvia julkaise- se jääköön salaisuudeksi vielä tässä vaiheessa. Väriksi kuitenkin yllättäen valikoitui tämä sininen, sattuneesta syystä sillä se on mun lemppariväri! Joka tapauksessa metsästin mekkoa niin nettikaupoista, joista löysin jo muutamat kivat. Esimerkkinä tämä,joka löytyy JJ's Housesta. Tuolta en viitsinyt heti tilata ulkomaa -toimituksen vuoksi. Myös Meccon verkkosivuilta löytyi tämä ihastuttava mekko, joka kuitenkin jäi toiseksi löytäessäni tämän Zazabellan ihanuuden! Olin alunperin sysännyt Zazabellan kokonaan pois- siellähän mekoilla hintaa jo 300 euroa ihan lähtökuopissa. Lehdessä kuitenkin oli ilmoitus Dazzling Week- kampanjasta, jolloin mekot on puoleen hintaan! Säntäsin sinne sitten suoraa päätä. Mekon hinta ei ollut paha- alle 100 euroa. Ja kaiken kukkuraksi tämä ei henkarissa ollut juuri se johon ihastuin vaan myyjä tarjosi eriväristä ja siinä sitten kokeiltuamme kuitenkin päädyttiin tähän- kaikki kunnia siis liikkeen myyjille jotka ovat ihan super! ♥
 Kengät oli se toiseksi haastavin osuus tähän mennessä. Mistä löytää oikean kokoiset molempiin jalkoihin kun toinen on 38 ja toinen ainakin puoli senttiä pienempi? No ratkaisu saatiin tälläkin kertaan Zazabellan myyjän avulla, joka ehdotti, että hankitaan päkijäpohjalliset tai korkokenkiin kantapään taakse liimattavat lisäpalat. Ja minähän menin Kookenkään ja hankin sellaiset! Palattiin Zazabellaan ja nämä kengät joihin ihastuin lähti mun matkaani. Hinta oli kyllä hiukan korkea- 89 euroa, mutta kerran sitä vaan ylioppilaaksi päästään! Näiden kenkien hakureissulla kateltiin vähän jo laukkuakin Zazasta, mutta hintaa oli melkeen kuuskymppiä (?!), joten jätettiin se sinne. Sieltä lähtiessä kipaistiin Länsikeskuksen Haloselle ja siellä oli vastaava kirjekuorilaukku ilman kimalteita kympin! Voitte arvata nappasinko mukaani :-D

Lakin tarina onkin hiukan helpompi. Aateltiin aluksi hakea Sokokselta lakki, mutta samaan hintaan sen sai Prismasta, joten sieltä se lähti sitten mukaan! Hinta oli kolmenkympin paikkeilla- ja tosiaan tämä sama hattu oli Halosella lähtöhinnaltaan viiskymppiä, mutta "alennettu" tohon kolmenkympin hintaan... Enää suurimpana ongelmana on se, miten hiukset laitetaan. Mulla on päässä selkeä visio- kiharat ja taakse hiukan kiinni, mutta miten? Tätä hankaloittaa tietysti tuo lakki, joka tulisi kuitenkin saada vielä siihen päälle.         '
Onkos muilla tänä keväänä valmistuvilla ollut samanlaisia ongelmia?

26. huhtikuuta 2015

Haloo Helsinki!

Mun piiitkä parin kuukauden odotus palkittiin kun eilen vihdoin oli aika matkata Naantalin Kaivohuoneelle kattomaan Haloo Helsinkiä! Näin bändin ekaa kerta livenä ja ihan totaalisesti lumouduin! Alusta jäi ihan muutamat biisit välistä, mutta se ei menoa haitannut. Sain kuin sainkin itseni tungettua melkein eturiviin ja kuten kuvista näkyy niin vasemmassa reunassa oltiin! Kotona oltiin jo kahden maissa, joten ei onneksi kovin pitkää iltaa tullut! Nappasin matkaan myös yhden levyistä, jolla hintaa oli vaivaiset 10 euroa! Jei! ♥

1. huhtikuuta 2015

Sly30: Keväiset kuppikakut

Leivoin näitä jo ainakin viikko takaperin siskon kanssa, mutta blogin puolelle en näitä ole saanut laitettua...  Nyt kuitenkin täällä! Muutamilla muutoksilla voin todeta vaan että voi että kun oli namia! ♥

Ainekset
3 munaa 
2,5 dl sokeria
4dl vehnäjauhoja
 1,5 tl leivinjauhetta
200g vanilja tuorejuustoa
 100g sulatettua voita

Kuorrute 
2,5dl vispikermaa
3rkl sokeria
2tl vaniljasokeria
keltaista elintarvikeväriä

1. Riko munat kulhoon ja lisää muut ainekset. Sekoita ja jaa muffinivuokiin.
2. Paista 200 asteessa n. 12-15 minuuttia ja jäähdytä.
3. Vaahdota vispikerma ja mausta sokereilla. 
4. Värjää vaahto pienellä määrällä keltaista elintarvikeväriä. Pursota kuppikakkujen päälle.

21. maaliskuuta 2015

Supertreenit

Ihanaa! Vihdoin aikaa kirjoitella tännekin! Oon muutamasta blogista huomannut saman, että kirjoitusten aikaan ei täällä paljon elämää näy - joten onneksi en ole ainoa! Fiilis nyt kirjotusten jälkeen on tosiaan positiivinen. Mun alustavat äikästä ja psykasta on molemmat M ja ruotsin luetutkin näytti menneen ihan kivasti! Loppuja tuloksia odotellessa siis... Terveystiedon kokeen käteen saadessa oli täysin tyhjä pää... Siis apua - eka tehtävä oli rokottamisesta ja siinä kohtaa iski jo epätoivo... "Enhän mä osaa ees mitään!" pyöri mun päässä. No selailin vihkoa tovin ja lueskelin tehtäviä ja päädyin sellaisiin joista sain eniten tekstiä aikaan, kuten diabetes, tunneäly, melatoniini, hoitotakuu ja elinajanodote. Psykassahan mä väänsin tekstiä 22 sivun verran, mutta nyt en muistanut laskea, mutta aika samoihin varmaan päästiin! Ainut helpotus mulla on se, että äikkäkin meni jopa odotettua paremmin eikä syksyllä varmaan tarviikkaan uusia mitään! :-)
Viime viikon sunnuntaina, päivää ennen ruotsin kirjotuksia, olin äidin ja siskon kanssa Supertreeneissä, Naantalissa. Vau mikä päivä - ja sen myös tunsi lihaksissa! Supertreeneissä on siis eri liikuntatunteja, joihin ilmoittauduttiin etukäteen, sieltä saa tuote- ja eväskassin sekä päivän päätteeksi päästiin kylpylään pulikoimaan! Me valittiin Alisan kanssa Just Dance ja AfroDance -tunnit, joista ensimmäinen oli enemmän mun mieleen. Tuo tuotepaketti oli myös superihana! Ens vuonna aion ehdottomasti olla taas mukana ♥

10. maaliskuuta 2015

Valkosuklaa-Daimkakku

Leivoin noin viikko takaperin pitkästä aikaa ja kohteeksi osui tämä Hellapoliisin sivuilta löytynyt kakku. Oi että kun oli herkkua! Koristelut eivät ole ehkä ihan hienoimmat- suurimpana syynä on multa varastetut Daimit, jotka meni ilmeisesti parempiin suihin...

Valkosuklaa-Daimkakku

Pohja: 200g Domino- täytekeksejä murustettuna
75g voita sulatettuna

Täyte: 2,5dl vispikermaa
100-130g valkosuklaata
250g maitorahkaa
1dl sokeria
2tl vaniljasokeria
4 liivatetta
1,5 isoa Daim -suklaapatukkaa rouhittuna

1. Sekoita keksinmurut ja sulatettu rasva. Painele irtopohjavuokaan.
2. Liota liivatteet kylmässä vedessä.
3. Vatkaa kerma vaahdoksi, mausta sokerilla ja vaniljasokerilla sekä lisää rahka.
Kääntele joukkoon sulatettu suklaa sekä daim- murut.
4. Sulata liivatteet tilkkaan kiehuvaa vettä, anna jäähtyä. Kaada seokseen.
5. Kaada täyte murupohjan päälle ja anna hyytyä. 
6. Koristele Daim-murskalla.

9. maaliskuuta 2015

Rippijuhlissa

Käytiin viikko takaperin juhlistamassa vanhempien kummipojan ripiltäpääsyä. Itse en tällä kertaa mennyt kirkkoon mukaan, vaan lähdimme matkaan sisarusten kanssa muutaman tunnin myöhemmin. Näin vältti sen aikaisemman herätyksenkin ;-) Juhlissa tarjottiin ihanan makuista ruokaa ja leivonnaiset olivat superhyviä! :) Päivää menikin juhliessa nopeasti ohitse! Edellinen viikko menikin lähinnä panikoidessa tänään alkavia kirjoituksia... Jaiks! Pidetään peukut pystyssä että äikän essee- kokeen aiheet on kivoja!